Staden där ingen hade något vettigt att göra.

Jag är så less på piteå.. så less på allt vad piteå innebär.

Piteå är en stad där alla säger sig veta allt om alla. Alla vet vilken tid man borstar
tänderna, var man var den där fredagsnatten,. ja,. till och med hur man tänker.
Jag är så less på att vara i en stad där alla tror att det vet vem man är för att man har hört något
fånigt rykte. Jag är less på att piteå har så lite att göra att de är tvungna att antingen hitta på rykten om andra
eller att sprida rykten som någon annan har kommit på. Det kan börja med att man har klippt sig en centimeter på håret och när det gått runt några varv så har man klippt sig som en pojke och färgat håret svart.

Jag är även less på folk som inte kan vara säg själva, inte säga vad det verkligen tycker..även fast det skulle vilja det.. och sen blir arga på dem som vågar vara annorlunda.
Piteå är ingen stad för en annorlunda personlighet.. det finns ingen plats för en sådan människa. Här ska alla följa mönstret och vara precis lagom..

Jag är ledsen över hur rykten kan göra folk illa..jag är ledsen över att ryktesspridare inte förstår konsekvenserna av sitt handlande.. jag är ledsen över att så fort man hälsar på någon så tror denne personen redan att den vet precis vem man är pga vad någon annan sagt till denne istället för att bilda sig en egen uppfattning..

Jag är glad att jag nästa år bara kommer vara en hemvändare.. Jag önskar bara att min syster hade kunnat följa..
hon är för stor för den här lilla stan.. det finns det fler som är..



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback